Cine sunt cei patru Călăreți ai Apocalipsului?

Jimmy Akins

Jimmy Akin vorbește în acest material despre semnificația primară a celor patru Călăreți din Cartea Apocalipsului, precum și despre modul în care aceștia pot indica spre evenimente care vor avea loc. Subtitrare: Radu și Oana C.

În momentul publicării, subtitrarea în română este disponibilă doar pe Cristofori.ro, nu și pe YouTube, în clipul original.

Durată: 7 minute și 28 secunde
Limba (audio): engleză
Subtitrare (text): română

Vezi pe YouTube
Etichete:

– Privitor la cei patru Călăreți ai Apocalipsului. Este ceva ce se va întâmpla în viitor? Sau sunt semne pe care trebuie să le căutăm privind cei patru Călăreți ai Apocalipsului? Știu că e vorba de Război, Molimă, Moarte… și cred că mai era unul, așa îmi amintesc… Sunt semne pe care trebuie să le căutăm, sau este ceva ce s-a întâmplat deja? Sau cum… aș avea nevoie de un răspuns.

– Ei bine, îți voi da perspectiva mea. Așadar cei patru Călăreți ai Apocalipsului. Primul… voi trece în revistă pe scurt, pentru cei care nu sunt familiarizați… Primul… În Cartea Apocalipsului, sau a Revelației, cum mai este numită, Ioan vizionarul vede o secvență cu patru cai și călăreții lor. Primul cal este alb și pe el stă un învingător care vine cu un arc, și i se dă puterea de a cuceri. Al doilea este un cal roșu, iar călărețul are o sabie și lui i se dă puterea de a lua pacea de pe Pământ. Al treilea cal este negru și călărețul are o balanță, iar Ioan aude un mesaj, conform căruia grâul și orzul – și cereale de acest fel – au devenit extraordinar de scumpe, după standardele lumii antice. Și apoi, ultimul cal – de fapt se spune „verde” în greacă. Cuvântul este chlorós, același de unde avem cuvântul „clorofilă”. Cel de pe calul verde este identificat în mod explicit ca fiind Moartea. Și astfel, când te uiți la această secvență de simboluri, există o dezbatere legat de cine este pe primul cal.

Unii oameni, pentru că mai apoi îl vedem pe Cristos în Apocalips călare pe un cal alb – deși are o sabie cu acea ocazie, nu un arc -, mulți oameni spun: „Pe primul cal este Cristos”; pe al doilea cal, din moment ce este roșu și ia pacea de pe Pământ este, evident, Războiul; al treilea cal este negru și călărețul are balanța cu mâncarea extraordinar de scumpă, așa că acesta este Foametea; și apoi pe ultimul cal este Moartea. Aceștia sunt așadar Călăreții. Există însă o altă interpretare pentru primul cal, care este cel alb, călărit de învingătorul cu arcul. Nu trebuie să fie neapărat Cristos. Mulți oameni în istorie au călărit cai albi: Gandalf, Călărețul singuratic…

– Gandalf face parte din istorie?

– Face parte din istoria literară. Și de asemenea sunt mulți oameni care au fost un fel de imagini false ale lui Cristos. Precum… Lui Augustus Cezar îi plăcea să fie cunoscut ca „fiul lui Dumnezeu”. Apoi Domițian, un alt împărat roman, a cerut oamenilor să i se adreseze cu „Domnul meu și Dumnezeul meu”. Există deci un fel de ecou satanic al lui Cristos în sistemul roman. Așadar, [primul călăreț] ar putea fi un învingător păgân roman josnic, ca un Cristos fals, precum Nero Cezar, care apare și el în Apocalips drept fiara din Apocalips. Care este atunci…? Poți avea propria ta opinie, Cy, dar pentru mine secvența „împăratul păgân conduce la război, conduce la foamete, conduce la moarte”, are mai mult sens decât „Isus Cristos conduce la război, conduce la foamete, conduce la moarte”.

– Corect.

– Așadar, aș spune că, ținând cont că restul Cărții Apocalipsului spune că e vorba despre lucruri ce se vor întâmpla în curând, din perspectiva lui Ioan, trebuie să ne uităm la majoritatea evenimentelor din Apocalips ca având împlinirea lor primară fie în sec. I, fie în primele două secole. Aș spune deci că ceea ce simbolizează cei 4 Călăreți ai Apocalipsului ca sens primar este conflictul la care ambiția și natura războinică a împăraților romani au condus, în secolul I, nu numai în perioada ce a dus la distrugerea Ierusalimului, în anii 60 d.C., ci și în anul celor patru împărați, în care a avut loc o masivă serie de războaie civile rapide în Roma, exact în același timp în care Ierusalimul era sub asediu. Aceasta era în anul 68, într-o etapă de început a războiului, 68-69… Așadar a fost Nero, apoi Galba și Otho și Vitellius au preluat în succesiune rapidă funcția, luând-o unul de la altul. A fost o perioadă foarte violentă și cred că de aceasta e vorba aici. Cred deci că perioada primară despre care se vorbește aici, cu cei patru Călăreți, este secolul I, nu viitorul nostru. Totuși, cred că, de asemenea, aici este articulat un tipar istoric familiar, în care ambiția conducătorilor îi conduce la război, ceea ce conduce la foamete, ceea ce conduce la moarte. Este deci ceva față de care trebuie să fim mereu vigilenți căci, chiar dacă împlinirea primară poate să fi avut loc în secolul I, pot exista și alte împliniri în alte epoci, inclusiv în viitorul nostru.